Vores fælles Værdier

Fællesskab

  • Vi ser det hele barn og er nærværende.
  • Vi arbejder med fleksible holddannelser for styrkelse af identitet og læring.
  • Fællesskabet indebærer også individuelle aftaler.

Succes

  • Alle skal lykkes.
  • Vi sætter mål og har positive forventninger til alle.
  • Gensidig åbenhed og anerkendende dialog kendetegner samarbejdet.

Tryghed

  • Vi tager ansvar for relationerne.
  • Vi sætter genkendelige og forudsigelige rammer.
  • De velfungerende og mangfoldige team er en bærende kraft.

Værdisætninger Asgård

Fællesskab

  • Eleverne danner fællesskaber på tværs af alder og køn.
  • Traditioner og oplevelser styrker fællesskabet.
  • Lærere og pædagoger sætter rammerne for et forpligtende fællesskab.

Tryghed

  • Der er et anerkendende og positivt møde mellem barn og voksen.
  • Eleverne støttes i at skabe relationer.
  • Der er forudsigelighed og genkendelighed i den hele dag.

Succes

  • Eleverne får oplevelsen af at lykkes.
  • Eleverne støttes i at kunne klare ting selv.
  • Den enkelte elev ser sig selv som en del af et fællesskab.

Værdisætninger Midgård

Fællesskab

  • Vi starter dagen i fællesskab med morgensang.
  • Leg og bevægelse er fællesskabende aktiviteter og understøttes af legepatruljen.
  • Eleverne støttes i at håndtere konflikter og modstand.

Succes

  • Vi ser elevernes forskelligheder som en styrke og sætter dem i spil i dagligdagen.
  • Lærerne differentierer undervisningen, laver fleksible hold og sætter tydelige mål.
  • Lærererne dyrker elevernes nysgerrighed og motivation.

Tryghed

  • Eleverne oplever at have gode relationer.
  • Hverdagen indeholder genkendelige rutiner.
  • Lærerne tager fælles ansvar for alle elever.

Værdisætninger Udgård

Fællesskab

  • Eleverne oplever at høre til og være en del af noget større end dem selv.
  • Der er aktiviteter og traditioner på tværs af årgangene: Fællessamling, bevægelsesbånd, valgfag, motionsdag, fastelavn, 1. dec. mm.
  • Fællesskabet er rammen for at opleve succes og tryghed.

Succes

  • Eleverne møder dagligt udfordrende opgaver de mestre.
  • Eleverne får øje på alt det de kan faglig, socialt og praktisk.
  • Eleverne oplever sig klar til at komme videre efter 9. klassetrin.

Tryghed

  • Lærerne danner hold, grupper, arbejdsmakkere og pladser.
  • Eleverne støttes i at have en nuanceret opfattelse af måden at være ung på.
  • Eleverne møder et enigt og nærværende lærerteam.